Wednesday, 28 May 2014

Kebaikan Basic H Shaklee : Selamat, Mesra Alam dan Berkesan..

Bismillahirrahmanirrahim... 

Nak cerita tentang malam semalam..tengah leka menyusukan bb Ikhwan dalma bilik...abg Irfan buat keje kat ruang tamu.. tak nampak sebab tutup pintu bilik dan ayahnyer pulak kerja.
Patut lah macam pelik jer..senyap jer dia..kalau tak mesti masuk bilik nak kaco adik dia tido.

Lepas tidokan bb Ikhwan...hmm...penuh atas lantai dengan 'salji'..habis sebotol bedak dia buat main..menggelongsor atas bedak tu..golek2...dah penat nak marah dah..suh dia mandi..bebel2...buatkan susu terus dia tido..

Bab2 cuci lantai nie..kalau dulu memang malas..sebabnyer..mesti nak pakai sarung tangan bagai untuk mengemop.. Tapi kali ni..takyah dah sebab dah tukar pencuci lantai kepada yang Selamat, Mesra Alam dan Berkesan iaitu Basic H Shaklee.

Sapu dulu bedak2 tu...pastu mengemop dengan air bancuhan Basic H. Cara nak buat air bancuhan tu...campurkan dua-tiga titis Basic H ke dalam air separuh baldi. Takyah banyak2 sebab Basic H ni berkepekatan tinggi.

Dua kali mop jer..dah bersih lantai..takde kepuk2 putih kaler bedak, takde rasa licin2 bekas sabun..takde bau menyengit. Tangan pun takde lah rasa pijar2 macam selalu kalau guna sabun pencuci lantai biasa dan takde rasa gatal2. Tangan saya ni..ada alahan. Dari dulu masa zaman2 belajar..basuh baju pun pakai sarung tangan hokeyy..orang ingat ngade2..tapi diri sendiri jer tau akibatnya kalau tak pakai sarung tangan kalau pegang sabun2 basuh ni.

Best nyer lagi....lepas mop lantai guna Basic H ni..korang tak payah bilas sebab ia tiada kandungan sabun. Takde bahan sabun pun boleh bersih lantai ..magic kann. So, amatlah selamat kalau bb Ikhwan nak merangkak kat atas lantai.

Apalagi..jom berkenalan dengan Basic H ni....


Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate


Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.

Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah

  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang berkesan untuk menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tidak kira di dalam atau di luar rumah
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H² dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
  • Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan

Sesuai untuk sebarang permukaan yang boleh dicuci sama ada di dalam atau di luar rumah:

  • Dinding
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu
  • Perabot (Sila pastikan anda tidak menggunakannya bagi membersihkan akuarium atau bekas cecair pencuci cermin)

Tahukah Anda?

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan. Pekatan Pencuci Super Organik Basic H tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Cara Penggunaan Yang Lebih Memuaskan

Dapur, perkakas dapur, perabot, benda-benda yang diperbuat daripada kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
Campurkan ¼ sudu teh dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean
Periuk, besen dan pinggan mangkuk
Campurkan ½ sudu teh dengan 1 gelen air

Tingkap dan cermin 
Campurkan 1-2 titik dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean

Lantai 
Campurkan 1 sudu teh dengan 1 gelen air

Kain benang biri-biri, nilon dan fabrik berkualiti tinggi
Campurkan ½ sudu teh dengan sebesen air suam

Perbezaan Shaklee 


Selamat

  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Satu botol ni tahan makan tahun jugak lah..sebab guna sikit jer bila bancuh. Botol yang pertama saya beli nak dekat dua tahun baru habis..kali ni botol yang kedua sebab dah tahu banyak kegunaannya..mungkin setahun kot.. ape pun memang jimat & berbaloi dengan sebotol basic H ni.

Dapatkan sebotol hari ini untuk rumah anda!...sekurang-kurangnya ada satu kannn...

Ummu  Athiyah Ismail
SID 858104
pm/sms/wassap 012-222 9578
Fan Page: Moms Beauty Shoppe




Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy