Saturday, 24 May 2014

Meal Shakes Shaklee - Tambah Selera Makan Anak

Bismillahirrahmanirrahim... 

Ada tak anak kawan2 yang mengalami masalah kurang selera makan?...asyik nak main ajer sampai taknak makan?...pastu makan memilih?...makan nasi dan kicap selalunya?

Macam anak saya..Irfan yang sekarang ni dah berumur 3 tahun lebih..dulu nak makan sesudu nasi pun payah..kena paksa makan..susu pun kurang minum jugak. Ibu mana yang tak risau kan, bila anak tak cukup makan. Kalau tak cukup makan, tak cukup zat lah kann...




Saya nak kongsikan apa yang saya berikan kepada Irfan untuk melengkapkan keperluan nutrisi hariannya untuk kekal cergas dan cerdas. Saya berikannya Mealshakes Shaklee. Ianya lengkap dengan zat mineral, vitamin, protein dan fiber. Rasa nya pun sedap..rasa vanilla.

Sebelum tu..kita baca dulu kenapa pentingnya PEMAKANAN BERKHASIAT untuk kanak-kanak. 

Kenapa Pentingkan Pemakanan Kanak-kanak

Bila anak tak cukup makan..sama ada asyik minum susu sajer, makan nasi dan kicap sahaja..agak2 cukup tak zat dan mineral yang sepatutnya diperlukan oleh badan?. dan of coz..kena marah dengan nurse/ doktor nape lar berat anak tak naik2 kan?

Menurut kajian yang dilakukan oleh kumpulan Penyelidikan Nutrisi Asia Tenggara (Seanuts) Malaysia dengan diketuai Ketua Program Sains Nutrisi Fakulti Sains Kesihatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Poh Bee Koon, menunjukkan berlakunya keadaan dinamakan ‘kelaparan tersembunyi’ dalam kalangan kanak-kanak di negara yang terbabit dengan kajian berkenaan.


Kelaparan tersembunyi tersebut bermaksud, kanak-kanak dilihat sihat, tetapi sbenarnya kekurangan nutrien. Banyak kesan sampingannya kepada kanak-kanak tersebut. Antaranya:


(1) Perkembangn otak dan Intelektual Terhalang

Dengan erti kata...bila kurang nutrisi, tahap IQ boleh jadi rendah. Zaman sekarang adalah zaman berdaya maju, kanak2 semakin cerdik apabila cukup nutrien , zat dan mineral di dalam badan. Proses pembelajaran seharian lebih mudah diterima kerana otak lebih fokus dan cepat mengingati.


(2) Mutu Kesihatan Terjejas dan Mengundang Pelbagai Penyakit

Apabila kurang makan atau hanya makan makanan kegemaran yang kurang nutrien, kurang zat seperti makanan ringan, makanan segera... sistem pertahanan badan atau sistem imun akan menjadi lemah. Oleh itu, lebih senang dijangkiti penyakit dan apabila mendapat serangan penyakit,...ia menjadi lambat sembuh pula. Ada sesetengah ubat yang diambil kita sakit, hanya berfungsi untuk menahan atau mengurangkan sakit...tetapi yang sebenarnya yang perlu dititikberatkan adalah sistem imun badan. Sebabnya.. kebarangkalian untuk mendapat serangan penyakit yang sama adalah kurang atau tiada langsung kerana sistem imun telah ditingkatkan dan menghalang penykit tersebut berlaku lagi.


(3) Mengalami Bantut atau Perkembangan Fizikal Yang Tidak Sempurna


Nutrien yang penting untuk pertumbuhan adalah Protein dan Kalsium untuk pertumbuhan dan kuatkan tulang dan gigi. Kadang-kadang...ada jer orang kata..keciknyer anak you...sepatutnya anak kita boleh membesar seiring dengn usianya juga..kalau kecik sangat...selalu kena buli huhu..dan senang jatuh sakit...kerap demam, kerap selsema..ini berdasarkan pengalaman sendiri walaupun saya fully breastfeeding Irfan dan ambil supplemen.


Irfan memang menyusu badan sehingga 2 tahun...tetapi makan kurang. Kalau makan pun, satu - dua sudu jer sekali makan..itupun nasi dengan kicap...haishhh...camner lar nak membesar kann...tapi so far dia memang aktif dan cepat belajar. Apa jer orang buat or cakap...cekap jer ngikutnya.



So, nak cukupkan nutrien untuk Irfan...saya campurkan Mealshakes dalam susu EBM. Kadang-kadang dalam milo dia. Saya taknak anak saya dapat KESAN BURUK macam kat atas tu.

Cara Pengambilan Meal Shakes Untuk Kanak-kanak

Senang sajer nak bancuh Mealshakes ni..campurkan setengah sudu teh ke dalam susu atau minuman kegemaran anak. Jangan guna air panas, berkafein atau berkarbonat yer.





Meal Shakes 544g



Fakta Tentang Mealshakes



1. Nutrisi Lengkap 
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’. Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel  
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya. Tubuh badan menjadi lebih sihat dan sistem badan dapat berfungsi dengan baik. Apabila sistem imun kuat, kanak-kanak jarang jatuh sakit, demam dan sukar untuk dijangkiti penyakit daripada orang lain. Ini penting terutamanya kanak-kanak yang tinggal di taska atau pusat asuhan.
3. Untuk Tumbesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar. Ini mengelakkan daripada berlakunya pertumbuhan terbantut kerana badan mendapat protein , kalsium dan lain2 zat mineral yang membantu tumbesaran.
4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
5. Pemulihan Kulit  
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit. Sesuai bagi anak yang mempunyai masalah kulit seperti ruam, alahan, ekzema, gatal-gatal.
6.Detox  
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut. Sesuai untuk kanak-kanak yang mengalami masalah sembelit dan perut selalu kembung.

Siapa Perlukan Mealshakes

>> Anak kurang selera makan
>> Anak cerewet makan
>> Ibu risau anak kurang zat
>> Anak sembelit
>> Anak selalu sakit, demam, selsema, asma
>> Anak mempunyai penyalit kulit seperti ekzema
>> Anak yang susah nak makan vitamin/pil
>> Anak yang kurang berat badan
>> Anak yang sedang bersekolah
>> Anak yang tak fokus semasa dalam kelas
>> Anak yang selalu keletihan selepas habis sekolah
>> Anak yang mempunyai prestasi pembelajaran yang semakin merosot

Cadangan saya hanya SATU iaitu MEALSHAKES kerana:


Kebaikan Mealshake ini ialah : 

  • Rasa vanila yang lazat dan menjadi kegemaran kanak-kanak
  • Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  • Sesuai juga untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  • Mudah disediakan terutamanya bagi ibu-ibu yang bekerja dan tidak sempat menyediakan sarapan buat anak
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"

Sebagai ibu, saya memilih yang TERBAIK untuk anak. Mealshakes antara supplemen tambahan yang Terbaik di pasaran berbanding jenama lain. Ia tidak mengandungi sebarang Pewarna dan Gula Tiruan. dan yang penting ia SELAMAT dan BERKESAN.

Masih ragu-ragu?....Jangan lambat membuat keputusan kerana
 setiap hari anak belajar perkara baru...setiap hari ia membesar dan setiap hari ia perlukan nutrien lengkap! Ia satu keputusan yang menentukan MASA DEPAN anak juga!


Untuk sebarang Pesanan dan Konsultansi Percuma:
Ummu Athiyah binti Ismail
pm/sms/wassap: 012-222 9578 

Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.





 Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy