Friday, 15 August 2014

Herblax Shaklee - Penting untuk Detox & Cuci Usus

Bismillahirrahmanirrahim...

Macam mana sambutan hari raya...makan2 kat ofis..open house..kenduri kendara...wajib 'membuang' hari2 yer supaya lelemak dan sisa2 makanan tak disimpan di dalam usus yang boleh menjadi toksik...sape yang susah nak membuang aka buang air besar?...sila angkat tangan!..

Seriusnya kalau tak membuang air besar setiap hari...at least dua hari sekali kalau tak hari2 walaupun tu sebenarnya tak baguss.saya dulu masa belajar pernah sampai seminggu tak keluarkan 'sampah sarap' dari dalam perut ni okeh..memang seksa nak bagi keluar..dah minum air banyak2..makan pisang..minum air oren pekat2...semua tak jalann...huhu



 
Usus Manusia



 

Jom kita baca tentang pentingnya usus kita bersih setiap hari.....


  • Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, di mana SEMUA makanan yang kita makan akan diproses untuk mendapatkan nutrisi yang amat diperlukan tubuh badan kita.
  • Kekurangan serat dan air dalam makanan adalah punca utama terjadinya intestinal disorders (gangguan dalam sistem pencernaan - usus).
  • Usus kecil mudah untuk menyerap nutrisi.
  • Tekanan boleh memberi kesan kepada penyerapan nutrisi dan akan menyebabkan iritasi kepada usus kecil.
  • Usus besar boleh menyerap mineral dan air.
  • Apabila membran (lapisan dinding) usus besar tidak sihat, ia tidak boleh berasimilasi (melakukan proses pertukaran zat) dan menyerap mineral dan vitamin yang boleh mengundang pelbagai penyakit (tidak kira berapa banyak makanan tambahan yang kita ambil)
  • Kesihatan tubuh badan kita terpelihara jika sistem usus kita berfungsi dengan baik.




Usus Kotor vs Usus Bersih




Mengapa detox / mencuci usus penting??

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kitla dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.



Herb-lax is the most effective, gentle colon detox and cleanser . It contains 9 herbs and is recommended to take before going on your supplement program. ...which helps to pull the toxins and poisons out of your system. If you want to use as a laxative, use at night, and if your are looking for a body purifier,.... take with your meal.remember that your colon knows only to do one thing and that is to absorb. It does not know the difference between good nutrients and toxins , so it will keep reabsorbing good and bad. To avoid body pollution , keep your colon clean and healthy. Remember all disease starts in the colon. So lets keep things moving,........ and in the end..... everything will come out fine!


Nak beli?...harga murah jer Retail Price RM52.50 untuk 120 biji sebotol...bukan makan hari2 pun..ada jadual nya. So..sape2 yang beli daripada saya..nanti saya bagitahu macam mana nak makan yer...

Boleh hubungi:
Ummu 012-222 9578 (sms/whatsapp)


Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.


 Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy