Thursday, 6 November 2014

Cara Atasi Masalah Kulit Kusam & Gelap

Bismillahirrahmanirrahim...



Mesti rasa macam nak tukar kulit baru kalau ada masalah kulit macam ni kann..kusam dan gelap..rasa nak bleach jer muka jadi putih. Hati-hati tau yang nak putihkan kulit tu..silap2 kulit mengelupas jadi lagi teruk dan kulit semakin menipis. Bila kulit menipis, bahaya nya senang untuk menjadi kanser kulit.

Jom baca apa yang direkomenkan dalam artikel majalah Rapi tentang cara terbaik atasi kulit kusam & gelap.

Kulit Kusam Dan Gelap 

Penyebab:
Tompokan sel kulit mati kesan daripada metabolisme kulit yang kurang baik, proses penuaan serta pendedahan pada sinar matahari yang berlebihan.

CARA MUDAH:

Gunakan krim yang mengandungi vitamin A seperti retinol, isotretinon, tretinoin yang ditambah dengan krim pemutih. Walaupun di kebanyakan negara bahan pemutih ini tidak boleh digunakan namun hydroquinon memberikan hasil yang terbaik untuk mengatasi masalah pigmentasi selain memutihkan kulit wajah tetapi jumlahnya tidak boleh lebih dari empat peratus. Antara produk pemutih lain ialah arbutin, kojic acid, ekstrak mulberry mahu pun vitamin C. Sebulan sekali lakukan chemical peeling dan glycolic acid. Penggunaan krim vitamin A mahu pun chemical peeling pada kulit sememangnya akan menimbulkan iritasi pada kulit tetapi ia merangsang pembentukan darah yang lebih baik, membuang sel-sel kulit mati dan memperbaharui sel-sel kulit. Namun perlu dilakukan secara berhati-hati pada kulit yang sensitif. 
Peringatan:
Pemakaian hydroquinon harus dilakukan di bawah pengawasan pakar kulit untuk mengelakkan kesan sampingan. 

CARA MODEN:

Rawatan yang boleh dilakukan ialah dengan menggunakan rawatan laser seperti laser ablative (CO2), non ablative dan teknologi fractional. Laser merangsang pembentukan kolagen baru sehingga kulit dapat menyerap nutrisi dengan lebih baik. Laser juga memiliki kepekaan terhadap sel warna atau pigmen kulit sehingga mampu memecahkan sel pigmen tersebut dan menjadikan kulit tampak lebih cerah. 
Peringatan:
Untuk hasil yang lebih baik rawatan laser harus diikuti dengan rawatan di rumah yang bersesuaian dengan keadaan kulit. 


PENJAGAAN DALAMAN

Jika luaran sahaja diberi perhatian tapi masih tidak dapat kesan yang memuaskan, kawan2 kenalah beri perhatian pada penjagaan dalaman juga. Bila dalaman sihat, ia akan menyerlahkan ke luaran melalui kecantikan kulit.




 SET D : SET KECANTIKAN


(1) Energizing Soy Isolate Protien 
ESP bertujuan untuk memulihkan struktur kulit, menggantikan sel lama kepada sel baru yang sihat dalam 21 hari, mencerahkan serta menganjalkan kulit. Sel kulit menjadi lebih baik, sihat dan parut-parut hitam cepat hilang.
Setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. Kulit kusam di wajah anda selama ini adalah akibat sel-sel kulit mati tidak diperbaharui dengan sel-sel kulit yang lebih gebu, bersih, licin dan sihat. Jangan sia-siakan sel kulit yang diperbaharui itu. Ambil kesempatan ini dengan meningkatkan kualiti sel-sel kulit yang diperbaharui menerusi bekalan protein (ESP) secukupnya. Sel yang baik dan sihat senang menyerap nutrisi dengan baik dan akan menghasilkan kulit yang cantik dan cerah. 
Note: ESP boleh bertahan dari 1-2 bulan
 
 (2)Vitamin C Plus (Sustained Released)

• Membekalkan vitamin C yang cukup pada tubuh setiap jam.
• Membantu & menggalakkan/ merangsang pembentukkan kolagen kulit
• Membantu memberi kecerahan pada kulit
• Memperbaiki & memulihkan luka jerawat/kulit yang rosak dengan cepat

Note: Vitamin C boleh bertahan sehingga 6 bulan
 
(3) Vitamin E Complex

• Antioksidan & vitamin larut lemak untuk membuang radikal bebas dari serata tubuh
• Memperbaiki parut, struktur kulit & mengurangkan kesan kedut serta garis halus
• Memberikan tone kulit yang sekata di wajah
• Melindungi kulit dari sinar uv yang & melembapkan kulit

Note: Vitamin E boleh bertahan sehingga 4 bulan
 
(4) B Complex

• Memperbaiki dan melancarkan peredaran darah
•Peredaran darah yang baik memberi kesan GLOWING/kemerah-merahan di wajah dan menaikkan seri muka. Wow!
• Anti stress / kemurungan penyebab timbul jerawat
•Melindungi kulit seluruh tubuh dari sinar uv yang menyebabkan timbulnya JERAGAT. 

Note: Vitamin B Complex boleh bertahan sehingga 4 bulan

Jom tengok apa kata mereka yang dah pernah guna SET D ini -->>





 





Kalau ada yang berminat nak cuba set ini boleh klik ini
SET KECANTIKAN untuk order terus dari Shaklee  

atau nak order dari Ummu pun boleh..helo-helo lah yer


sms/whatsapp 012-222 9578
FB Moms Beauty Shoppe
Emel ummuya@gmail.com

Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts by Categories



 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy