Wednesday, 26 November 2014

5 Rahsia Cantik Dengan Soya Protein

Bismillahirrahmanirrahim...

Nyummm...pagi2 minum soya..best nyer..Ummu suka kalau campur dengan fresh milk..kenyang pun lebih lama. Tapi kan, tengok gak air soya yg macam mana korang minum. Nak tau ciri2 soya protein terbaik..cer klik sini

Energizing Soy Protein (ESP) adalah hot seller Shaklee. ESP adalah penuh dengan kebaikan yang semua orang boleh dapat. Dari wanita hamil ke wanita menyusu. Dari remaja hingga warga tua. Yang nak kurus pun makan ESP. Tetapi tak ramai yang tahu, ESP boleh jadikan kulit jadi cantik dan gebu.


Jom Kita Kenali Dulu Apa Itu ESP?
ESP adalah minuman protein. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi soya "Non-GMO' (Non-Gemetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 850g (1 canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya.  

Energising Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin B , 4 sumber mineral dan sumber kalsium harian. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua atau muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai bagi pengidap kencing manis. 

Kepentingan Protein Kepada Tubuh Badan
Badan kita asasnya terdiri daripada sel. Makanan sel adalah protein. Protein diperlukan setiap hari untuk membina, membaiki, memperbaharui sel. So, macam batu-bata tersusun untuk bina rumah, macam tu juga sel-sel badan yang tersusun untuk membentuk organ dan keseluruhan badan. Tanpa protein yang baik, macam mana sel badan nak membina organ, sistem, kulit, rambut, kuku dengan baik.


Lima Rahsia Cantik Dengan ESP



Rahsia #1 : ESP Bantu Dapatkan Kulit Gebu dan Sihat

Sel-sel dalam badan terbina dengan baik apabila kita mengambil protein yang berkualiti tinggi. Protein diperlukan untuk mengekalkan sel kulit yang sihat. Kulit menjadi gebu dan berseri-seri apabila ia mendapat khasiat asid amino penting yang diperlukan oleh badan.

Rahsia #2: ESP Bantu Pudarkan Parut

Apabila kulit kita luka dan selepas proses penyembuhan berlaku, parut akan terbentuk selepas itu. Sel-sel mati pada parut perlu diganti supaya ia cepat pudar dan hilang. ESP yang mengandungi protein bertindak membantu badan menghasilkan sel baru bagi menggantikan sel-sel mati tersebut.

Rahsia #3: ESP Kekalkan Tenaga Lebih Lama & Jadikan Badan Lebih Cergas

Selain membentuk sel-sel badan yang sihat, protein pada ESP juga membantu organ dan sistem dalam badan menjalankan fungsinya dengan baik. Sistem peredaran darah dan sistem perkumuhan berfungsi dengan baik, badan lebih cergas. ESP yang mempunyai indeks glisemik rendah menjadi pilihan ramai kerana ia menjadikan kita kenyang lebih lama dan bertenaga melakukan aktiviti seharian. Badan cergas, peredaran darah menjadi lebih baik dan kesannya boleh dilihat pada kulit secara tidak langsung.

Rahsia #4: ESP Mengekalkan Awet Muda

Di dalam Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee terdapat 22 jenis asid amino dan ESP juga adalah produk tunggal di pasaran yang mengandungi 9 asid amino penting. 9 asid amino penting ini tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan manusia sendiri dan ianya sangat sesuai diambil oleh semua golongan tua dan muda.


Asid amino yang ada dalam ESP membantu membina otot, rambut, darah, kuku, kulit, organ, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan pelbagai lagi. Jadi, ESP adalah kunci kepada kulit dan otot yang muda.


Rahsia #5: ESP Menjadikan Kulit Tegang dan Berseri
ESP membantu merangsang pertumbuhan kulit dan otot baru, memudar dan hilangkan kedutan, bertindak sebagai anti-penuaan, memberikan kesan kulit berseri dan otot menjadi lembut, sekaligus proses pemulihan luka menjadi lebih cepat dan parut luka turut hilang. 

Rahsia #6: ESP Memulihkan Pigmentasi
Pigmentasi kulit dan jeragat berlaku apabila berlaku penghasilan melanin (pigmen yang memberi warna kulit) menjadi terganggu pada satu-satu bahagian kulit oleh sel melanocyte pada kulit sebagai respon penyembuhan kulit terhadap kerosakan atau kulit yang tidak sihat ataupun penyakit dan keadaan tertentu seperti kehamilan. 
Individu yang berkulit gelap cenderung untuk mendapat hiperpigmentasi atau kulit menjadi lebih gelap daripada asal. Dengan pengambilan sumber protein daripada protein soya ESP Shaklee yang penting untuk penghasilan kolagen dalam penyembuhan kulit, pigmentasi kulit dapat dikurangkan.


Tak rugi rasanya jika mengeluarkan sedikit pelaburan untuk kecantikan dan kesihatan. Bukankah 'prevention is better than cure'. 

Maklumat ESP (850g)
Boleh bertahan sehingga 2 bulan.
Harga Pasaran RM150.00


JOm order sekarang.

Jika tiada tunai dan nak beli guna kredit kad/ debit kad, boleh order dengan klik icon di bawah tau ->>


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=1f31606e625f642c0ed46405aada38a5



Atau:
Boleh hubungi:
Ummu Athiyah Ismail
012-222 9578 (sms/whatsapp)
FB Moms Beauty Shoppe

Konsultansi adalah Percuma yer u'olls!

Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan!


Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy