Monday, 24 November 2014

Petua Mudah Hilangkan Selsema dan Asyik Bersin

Bismillahirrahmanirrahim... 
 
Semalam g jenjalan Karnival Upin & Upin kat PICC, Putrajaya ...pastu IOI City Mall Putrajaya yang baru buka tuh..terus terkena selsema..Accchummm! 

Ramai orang..penuh sesak dua-dua tempat tuh. Nasib baik Irfan & Ikhwan steady jer..takde pulak diorg kena selsema. Cuma Ikhwan still batuk2 lagi..pagi2 dah bagi dia makan madu untuk cairkan kahak..kadang2 jer dengar dia batuk.

Sustained Release Vita-C Plus
 So..balik rumah, telan 2 biji Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee yang dipatahkan 2. Kurang sket nak bersin2 lepas tuh walaupun selsema masih ada.
 
Alhamdulillah...bangun pagi tadi..selsema 100% dah takde.

Sekejap jer dah hilang selsema dengan hanya telan SR Vitamin C Plus Shaklee...

Sejak tahun 2010 lagi..kalau Ummu selsema, memang telan Vit C ni..dah tobat taknak telan Panadol atau Ubat Selsema.

Kenapa taknak amik Panadol lagi?

Sebabnya Panadol ini just untuk menahan sakit..so bila ada serangan virus/radikal bebas, kita akan jatuh sakit semula dengan senangnya.

Berbeza dengan SR Vitamin C Plus Shaklee, ia berfungsi untuk merawat dan meningkatkan sistem imun badan kita. Bila sistem imun meningkat, esok2 kalau ada serangan virus lagi..susah sikit untuk kita jatuh sakit atau terbejangkit selsema dari orang lain.

Lagipun, Panadol sebenarnya boleh mendatangkan toksik ke dalam badan kita kalau diambil secara berlebihan dan kita akan sentiasa bergantung dengan panadol. Panadol boleh berada dalam badan kita sampai lima tahun! Panadol boleh juga merosakkan organ hati.  Dalam tak diam panadol macam boleh menjadi racun kepada tubuh tau.


Sebab tu lah, Ummu pilih alternatif yang Selamat, Semulajadi & Berkesan iaitu SR Vitamin C Plus Shaklee...tak bahayakan untuk bb Ikhwan dan untuk diri sendiri juga :)


2 biji SR Vit C Plus Shaklee

Tips atasi demam/selsema dengan SR Vitamin C Shaklee

Ambil 2 biji SR Vitamin C Plus Shaklee dan kemudian patahkan dua.

Kenapa patahkan dua?
1 biji SR Vita C Plus Shaklee ni bersamaan 500mg.
Uniknya ialah ia bersifat sustained release  iaitu Vitamin c dilepaskan secara berperingkat dan mengikut keperluan badan. 100mg untuk 1 jam. 

Jadi, ketika kita jatuh sakit/selsema/demam, badan memerlukan lebih Vitamin C. Jika dipatahkan dua, ia akan bertindak lebih cepat dan memberikan kelegaan yang lebih pantas. 

Ummu dah mencubanya, anda bila lagi? 

Selain jadikan sebagai supplemen harian, boleh jadikan SR Vita C Plus Shaklee ni sebagai first aid kat rumah. Takyah dah nak simpan stok Panadol atau Ubat Selsema lagi yer..lagipun banyak lagi kebaikan Vitamin C nih KLIK SINI

Satu botol SR Vita C Plus Shaklee ni mengandungi 180 tablet.
Boleh bertahan sehingga 6 bulan.
Harga Pasaran ialah RM92.50.
Harga sebiji SR Vita C Plus Shaklee ialah RM0.52 sen sahaja.(1 tablet bersamaan 7 setengah biji oren)


Kalau beli oren kat kedai pun lagi mahal kann? Itupun tak tau berapa kandung mg Vit C dalam sebiji oren tu sebab dah tentu lah diimport, bawak naik kapal, stop kat pelabuhan, ke pemborong pastu peruncit..last sekali ke kita...berapa lama tuh?? dah fresh lagi la nampak nyer..


Kalau ada yang berminat nak cuba SR Vita C Plus Shaklee ni
boleh klik icon di bawah tau ->>


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=92ea7d01cd7d6245f19a2da8aa6534b4



Untuk pertanyaan lanjut boleh hubungi:
Ummu Athiyah Ismail
012-222 9578 (sms/whatsapp)
FB Moms Beauty Shoppe

Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan.




Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.




Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy