Tuesday, 16 December 2014

5 Panduan Membaca Label Pada Botol Vitamin

Bismillahirrahmanirrahim...





Assalamualaikum..

Banyak jenama supplemen/vitamin di pasaran sekarang. Cuba la jengok kat farmasi...macam2 jenama, macam2 jenis, macam2 harga. Jangan ingat yang mahal tu lah yang paling berkualiti dan berkesan. Ada ciri-ciri vitamin ni kalau kita nak tahu yang berkualiti atau tak.

Jom baca...
 
1. Multivitamin
- Perlu ada 12 vitamin dan 7 galian.

2. B complex:
-perlu ada 8 B untuk mendapat kesan paling baik
-Pastikan folic asid dan biotin dibekalkan sekali.

3. Vitamin C
- minima 500mg
-bersifat pelepasan masa-sustained release
-membekalkan spektrum bioflavonoid dalam amaun yang mencukupi.
-diuji secara klinikal.

4. Vitamin E
- Pilih yang bersifat semulajadi(d-alfa-tocoferol)ada di tulis pada botol bahagian label.Untuk sumber tiruan atau sumber kimia ("l" atau "dl" dan akan ditulis seperti ini; l-alfa-tocoferol atau dl-alfa-tocoferol).
- Pilihlah vitamin E yang dibekalkan dengan selenium. Ini kerana ia bersifat sinergistik iaitu diserap bersama , keberkesanan setiap vitamin itu saling dipertingkatkan satu sama lain.

5. Kalsium
-Pilihlah supplement kalsium yang ada mengandungi Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan yang sempurna.Magnesium sangat berguna dalam mencegah kalsifikasi di buah pinggang, pundi kencing dan sendi.

 Nak cuba supplemen/vitamin Semulajadi, Selamat & Berkesan?

JOm order vitamin Shaklee sekarang.

Jika tiada tunai dan nak beli guna kredit kad/ debit kad, boleh order dengan klik icon di bawah tau ->>


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=1f31606e625f642c0ed46405aada38a5



Atau:
Boleh hubungi:
Ummu Athiyah Ismail
012-222 9578 (sms/whatsapp)
FB Moms Beauty Shoppe

Konsultansi adalah Percuma yer u'olls! Kepd yg dah beli sendiri melalui link kat atas, contact Ummu tau.

Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan!


Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

 Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy