Monday, 5 January 2015

Cara Nak Kempiskan Perut Buncit

Bismillahirrahmanirrahim... 



Masalah Perut Buncit adalah masalah yang paling biasa dihadapi oleh semua golongan lelaki dan wanita. Selalunya, lelaki yang mengalami masalah perut buncit ini adalah lelaki yang sudah berkahwin. Alasan yang biasa didengar adalah ‘isteri suka masak’, ‘selalu dipaksa menghabiskan lebihan makanan’ dan sebagainya. Bagi wanita pula, golongan yang kerap mengalami masalah perut buncit ini adalah wanita yang pernah melahirkan anda.

Sebenarnya, masalah perut buncit selepas bersalin ini tidak terkecuali pada diri saya sendiri. huhu. Bukan mudah tau nak menghilangkan perut buncit. Tapi, sekarang saya sudah tak risau lagi sebab saya sudah jumpa cara paling berkesan dan mudah untuk diri saya. Kurus dan kecilkan perut buncit dengan selamat. Sangat selamat malah bermanfaat walaupun sedang menyusu badan. Rahsianya ialah mengamalkan Minyak Ikan Shaklee. Jom ketahui:

Rahsia dan Cara Mengecilkan Perut Buncit dengan Berkesan.

Tahukah anda?

Tahukah anda bahawa kajian menunjukkan, pengambilan supplemen minyak ikan dapat membantu dalam mengurangkan berat badan.


Bagaimana Asid Lemak Omega 3 membantu anda untuk KURUS?

  1. Omega-3 membantu mengawal lapar dengan mengawal kadar gula dalam darah.
  2. Kajian dari Australia menunjukkan mereka yang mengambil asid lemak omega-3 bersama exercise program boleh membakar lebih lemak berbanding mereka yang menjalani exercise program tanpa mengambil asid lemak omega-3.
  3. Kajian di Jepun dan Republic Czech menunjukkan bahawa omega-3 mencegah pembentukan lemak-lemak hodoh atau yang membuatkan badan nampak menggelebeh. Kajian ini bersetuju bahawa omega-3 sememangnya mampu membakar lemak.


Fahami dulu tentang Hormon Leptin

  • Leptin adalah sejenis hormon kekenyangan (hormon yang menghantar signal ke otak bahawa simpanan lemak dalam badan adalah mencukupi dan tidak perlu ditambah lagi dengan pengambilan makanan).

  • Leptin dihasilkan oleh sel-sel lemak.

  • Apabila paras leptin tinggi di dalam badan, ia menghantar isyarat kenyang dan berhenti makan.

  • Jika paras leptin rendah, kita akan berasa lapar dan teringin untuk makan.

  • Orang yang mengalami kecelaruan leptin, (leptin disorder) ia akan makan dengan banyak tanpa kawalan. Bila makan dengan banyak tanpa kawalan, maka itu adalah punca perut anda semakin BUNCIT!


Apa pula Kaitan antara Leptin dengan Minyak Ikan @ Omega Guard Shaklee ini?

Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi kesemua 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuklah EPA, DHA dan ALA. Omega Guard Shaklee mengandungi Omega-3 asli yang diekstrak dari perairan laut dalam.



Dalam proses untuk kurus, Omega-3 membantu membakar lemak dengan membantu badan anda bertindakbalas dengan hormon leptin yang menghantar isyarat kepada otak untuk mengurangkan makan (rasa kenyang).

  • Leptin meningkatkan kadar metabolisma dengan meningkatkan output hormone thyroid
  • Leptin untuk membakar lemak untuk mendapatkan tenaga

Secara ringkasnya dalam Omega Guard Shaklee ada Omega 3. Omega 3 meningkatkan hormon leptin. Leptin meningkatkan kadar metabolisma. Leptin juga membakar lemak untuk mendapatkan tenaga.



Lagi Kajian yang menunjukkan kebaikan omega dalam menguruskan badan …
”A 2001 study published in the May 2002 edition of “Obesity Research” discovered that rats fed fish oil gained less weight than rats fed soybean oil. Furthermore, a 2004 study published in “Lipids” confirms the link between weight loss and fish oil as rats with an omega-3 rich diet exhibited reduced levels of fat and leptin. Leptin is a hormone which regulates the appetite and is generally lower in individuals with low body fat content. The 2004 study in “Lipids” concludes that DHA fat oil reduces the accumulation of body fat by restricting the hypertrophy and hyperplasia of fat cells. “Mosby’s Medical Dictionary” explains that hypertrophy and hyperplasia refers to an enlargement of cells and an increase in cell production, respectively.” 

sumber: http://www.livestrong.com/article/494397-dha-fish-oil-and-weight-loss/




Apa tunggu lagi. Order SEKARANG. Hanya satu klik dan anda boleh dapat Kebaikan Omega Guard Shaklee

Kalau ada yang berminat nak cuba boleh klik icon di bawah ni tau ->>


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=92ea7d01cd7d6245f19a2da8aa6534b4


Untuk pertanyaan lanjut boleh hubungi:
Ummu Athiyah Ismail
012-222 9578 (sms/whatsapp)
FB Moms Beauty Shoppe


Konsultansi adalah Percuma yer u'olls! Jika sudah membuat pembelian sendiri melalui link di atas, hubungi Ummu untuk keterangan lanjut yer.

Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan.

Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
 
Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Saturday, 3 January 2015

Berhenti Kira Jumlah Kalori Makanan

Bismillahirrahmanirrahim...

 

Bagi anda yang menginginkan bentuk tubuh yang diidamkan, anda pasti membuat keputusan untuk melakukan diet dan salah satu diet yang sering dilakukan adalah dengan mengira jumlah kalori makanan. 

Melalui diet itu, anda akan memastikan jumlah kalori makanan yang diambil tidak berlebihan sehingga menyebabkan kegemukan.

Menurut penyelidikan dari Albert Einstein College of Medicine di New York, cara diet tersebut tidak tepat dan terdapat banyak faktor yang perlu diambil kira. Faktor utama ialah jumlah kalori yang perlu diambil oleh setiap orang berbeza bergantung kepada usia, jantina dan aktiviti yang dilakukan. 

Ketua penyelidik, Dr. Sean Lucan memberitahu, jika jumlah kalori yang sepatutnya diambil oleh seseorang itu berkurangan, ia boleh memberi kesan kepada kesihatan dan fungsi tubuh anda.
“Faktor lain ialah pengambilan makanan rendah kalori sedangkan makanan tersebut belum tentu rendah kalori dan berkemungkinan mengandungi zat kimia berbahaya.

“Daripada sibuk mengira jumlah kalori makanan yang akan diambil, sebaik-baiknya pilihlah jenis makanan yang benar-benar sihat. Semua jenis nutrisi serta lemak dan karbohidrat juga diperlukan oleh tubuh badan tetapi pengambilannya perlulah di dalam jumlah yang bersesuaian dan seimbang,” katanya.


Kann...dulu Ummu pun kontrol makan. Asyik makan roti jer, tapi sayur2 semua tak makan. Memang tak seimbang lah. Akhirnya sembelit, kurus tapi ada masalah kesihatan lain pulak. Tapi sekarang dah tahu macam mana nak makan makanan seimbang, kalau tak cukup melalui makan, supplemen boleh membantu.

Ini ada cadangan mereka yang berdiet/ kontrol pengambilan makan:

1) Set Vitamin Asas - Vitalea (Multivitamin) , B Complex dan Vitamin C
- Ini sesuai bagi yang terlalu mengawal pemakanan. Kekurangan vitamin dan nutrien yang diperlukan badan boleh menyebabkan sistem imun rendah, senang untuk jatuh sakit serta badan tidak dapat berfungsi dengan baik sehingga menyebabkan sesetengah fungsi badan terjejas. Contohnya macam Ummu terkena sembelit huhu...


2) Set Detox - Alfafa atau Herblax
-  Ini sesuai bagi mereka yang menjaga pemakanan tetapi sistem penghadaman/ pencernaan tidak berapa bagus. Contohnya kerap rasa kembung, angin, tidak lawas (kencing atau najis). Ini menunjukkan usus tersumbat atau kotor, Alfafa dan Herblax boleh membantu mengatasi masalah ini.

3) Set Bakar Lemak - Lecitin atau Omega
- Ini sesuai bagi mereka yang lemak-lemak tepu bermaharaja lela di dalam badan. Maksudnya kadar kolesterol masih tinggi, perut buncit yang dilapisi dengan lemak tebal..huhu. 
Lecitin dan Omega membantu untuk membakar lemak di dalama badan.


4) Set Protein - ESP atau Chinch Shake dengan 3 perisa iaitu Vanila, Coklat dan Cafe Latte. 
- Ini sesuai bagi yang berdiet dengan makanan yang mengenyangkan, rendah kalori dan rendah lemak, serta untuk mengekalkan otot supaya tidak menggeleber selepas berat badan turun.


Apa tunggu lagi. Order SEKARANG. Hanya satu klik dan anda boleh dapat merasai keberkesanan produk Shaklee.

Kalau ada yang berminat dengan supplemen di atas, boleh klik icon di bawah ni tau ->>


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=92ea7d01cd7d6245f19a2da8aa6534b4


Untuk pertanyaan lanjut boleh hubungi:
Ummu Athiyah Ismail
012-222 9578 (sms/whatsapp)
FB Moms Beauty Shoppe


Konsultansi adalah Percuma yer u'olls! Jika sudah membuat pembelian sendiri melalui link di atas, hubungi Ummu untuk keterangan lanjut tau.

Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan.

Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
 
Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Friday, 2 January 2015

13 Makanan Yang Perlu Dielakkan oleh Ibu Menyusu

Bismillahirrahmanirrahim...


Ibu yang menyusu bayi perlu makan, tambahan lagi cepat lapar walaupun baru lepas 2 jam makan. Ini adalah normal. Makanan seimbang yang mengandungi makanan kegemaran anda adalah yang terbaik, namun tidak semestinya semua yang dimakan oeh si ibu sesuai untuk si comel. Jika anda dapati bayi anda meragam, keluar muak banyak, perut kembung atau alahan, anda perlu periksa makanan anda.

Di sini saya ingin kongsikan 12 makanaan yang perlu DIELAK atau dikurangkan oleh ibu menyusukan bayi.
 



1. Kopi / teh
Apabila anda minum kopi @ teh, sebahagian kafein akan masuk ke dalam susu anda. Oleh kerana bayi tidak dapat mengeluarkan kafein drp badannya secara efisyen seperti orang dewasa, maka ia akan menyebabkan bayi akan merasa tidak selesa badan, meragam dan susah tidur. Cara penyelesainnya ialah, kurangkan pengambilan minuman berkafein/ elakkan terus. 

2. Coklat
Ramai org gemarkan coklat. Seperti teh dan kopi, coklat juga mengandungi kafein. Tetapi kandungan kafeinnya jauh lebih rendah daripada kopi. Jika anda mengesyaki coklat membuatkan bayi anda meragam, hentikan memakannya untuk beberapa hari. Jika ia memberi kesan positif kpd bayi anda, terukan elak drp memakannya atau kurangkan kuantitinya. 

3. Buah-buahan sitrus/berasid
Di dalam buah-buahan seperti orange dan lemon, terdapat bahan yang mungkin boleh memedihkan usus bayi. Ini akan menyebabkan bayi meragam, muak dan juga terjadi ruam lampin.
Gantikan pengambilan buah-buahan sitrus dengan buah-buahan yang kaya dengan vitamin C seperti buah betik dan mangga. 

4. Alkohol
Walaupun alkohol adalah haram di sisi Islam, lebih baik kita mengetahui menagapa alkohol patut dielakkan oleh ibu yang menyusukan bayinya. Jika seorang ibu menyusu minum alkohol dengan banyak, terdapat beberapa kesan sampingan yang mungkin muncul; mengantuk, lemah dan kenaikkan berat badan yang tidak normal kepada bayi anda. Manakala kesannya kepada si ibu pula adalah sukar untuk mencapai "let down reflex" di mana ia sangat penting dalam penyususan. 

5. Makanan pedas dan berempah
Setengah ibu sangat suka makan makanan pedas dan berempah dan tidak mendatangkan masalah kepada bayinya.Seandainya bayi anda kerap meragam dan tidak selesa perut, mungkin ada baikmya anda elakkan dulu daripada mengambil makanan pedas dan berempah. 

6. Makanan Bergandum
Jika anda makan sandwich atau pasta sebelum menyusu bayi anda dan mengakibatkan bayi anda mendapat simptom berikut; menangis tidak berhenti, atau najis berdarah ....> ini menunjukkan bayi anda sensistif terhadap makanan bergandum.
Untuk memastikan itu adalah alahan, cuba hentikan pengambilam makanan bergandum untuk 2-3 minggu. Jika simptom pada bayi mula menunjukkan kesan positif, anda perlu elakkan ambil makanan ini. 



7. Kacang

Makanan kekacang boleh menyebabkan bayi anda kembung dan rasa tidak selesa. Kekacang juga dikatakan menjadi makanan punca alergi. Sekiranya ibu yang menyusukan bayi terlalu banyak makan kacang, tidak mustahil bayinya akan terkena masalah alergi.
Oleh itu sebaiknya elakkan daripada mengudap kekacang. Seeloknya makan makanan yang kaya dengan khasiat serta boleh membanyakkan penghasilan susu seperti kismis, kurma, apricot dan bermacam lagi.

8. Produk tenusu
Simptom alahan kepada produk tenusu (yogurt, susu, ais krim) adalah seperti berikut :colic, muntah-muntah, susah tidur dan eczema.
Jika produk tenusu menyebabkan anak anda mengalami simptom tesebut, elakkan mengambil produk tenusu buat beberapa ketika bagi memastikan anak anda betul2 alah terhadap produk tersebut. 

9. Makanan laut/ kerang
Pakar-pakar telah mendapati bahawa lebih kuat sejarah keluarga terhadap alahan makanan laut tertentu, lebih besar risiko dan lebih awal bayi itu mungkin menunjukkan simptom alahan.Contohnya : Jika suami alah terhadap udang, maka anda mesti elakkan memakan kerang sepanjang tempoh penyusuan.

Selain itu, kandungan merkuri yang tinggi dalam sesetengah seafood seperti ikan yu, ikan todak dan ikan tenggiri boleh menjejaskan otak serta sistem saraf bayi anda.Pilih makanan laut yang rendah kandungan merkuri seperti udang, salmon, tuna dan ikan air tawar.

Alternatif lain ibu2 boleh menggantikan dengan pengambilan makanan tambahan yang terbukti selamat iaitu Omega Guard Shaklee. Minyak Omega 3 dlm omega guard diekstrak dari laut dalam dan berair sejuk (sardin,mackerel,herring dan anchovies).Sebut saja pasal omega 3 sume tau kan ianya baik untuk otak.Jadi ibu-ibu yang menyusu boleh mengambil omega guard ini untuk dirembeskan ke dalam susu ibu.Bayi akan mendapat khasiat dan ibu juga ya sebab omega ni boleh memecahkan lemak2 dalam badan sekaligus ibu jadi slim bayi jadi sihat dan bijak..bestkan ibu-ibu...




10. Telur
Alahan terhadap telur (biasanya putih telur), alahan biasa bagi bayi dan kanak-kanak. Telur kebanyakkan tersembunyi di dalam produk2 lain seperti kek, biskut, roti dll, maka para ibu juga perlu perhatikan alahan bayi ketika mengambil makanan yang bersumberkan telur. 

11. Makanan berasaskan kacang soya
Ramai juga kanak-kanak yg alah terhadap produk tenusu (dairy intolerance) juga menunjukkan tanda2 alahan terhadap kacang soya. Jika anda mengesyaki soya dalam diet anda menyebabkan masalah kepada bayi anda, periksa jenis soya yang anda makan. "Soy protein isolute", soya yang diproses ditemui di dalam protein shake dan banyak makanan lain, mungkin lebih cenderung untuk mencetuskan alahan kepada bayi. Sebaliknya makanan seperti sup miso dan tempeh, boleh diterima oleh bayi anda tanpa banyak masalah. 

12. Peppermint (Pudina)
Anda suka teh pudina? Malangnya, sebatian tertentu di dalam herba ini BOLEH MENGURANGKAN BEKALAN SUSU anda, terutamnya jika anda minum beberapa cawan sehari. Menurut pakar herba ("peppermint tea sering digunakan sebagai ubat holistik bagi membantu memberhentikan pengeluaran susu badan jika anak anda sudah bercerai susu secara muktamad").
Jadi apa yang anda boleh minum? Cuba secawan teh "chamomile". Sebatian dlm chamomile yang masuk ke dalam susu anda mungkin mempunyai kesan yang menenangkan bayi anda dan juga mommies. Gula2 pudina dan ubat batuk methol juga perlu digunakan secara sederhana kerana kedua-duanya mengandungi minyak peppermint yang pekat.

13. Bawang putih
Bawang putih memang ramuan untuk menyedapkan masakan tetapi jika terlalu banyak dimakan boleh mempengaruhi bau dan rasa susu anda. Tentu anda perasan kadang kala bayi seolah-olah menolak dan enggan minum susu anda. Mungkin dia tidak gemar dengan bau bawang putih yang kuat. Sudah tentu ia mengganggu kelancaran proses penyusuan susu badan secara eksklusif.

Tips: Kebanyakkan wanita selepas bersalin yang begitu teruja ingin menurunkan berat badan mereka. Tetapi bagi mereka yang sedang menyusu perlu merancang untuk menurunkan berat badan secara beransur-ansur dari masa ke masa. Para ibu memerlukan kalori bukan hanya untuk bayi, tetapi juga untuk stamina mereka sendiri apabila menjaga bayi yang baru lahir.

Malah, BabyCenter.com menjelaskan bahawa mengurangkan berat badan dengan drastic boleh membebaskan toksin dalam badan yang akhirnya akan diserap di dalam susu ibu. Para ibu hanya perlu makan makanan yang seimbang dan lakukan senaman yang sederhana; berat anda akan turun pada kadar yang sihat untuk anda dan bayi anda.
Semoga entri ini dapat membantu para ibu menambahkan pengetahuan di dalam ilmu penyusuan ibu. 

Di dalam Shaklee, AlFAFA dan ESP dipercayai dapat membantu para ibu menambahkan kuantiti dan kualiti penyusuan ibu.


Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Thursday, 1 January 2015

Resepi Ubi Rebus Dengan Kelapa dan Gula

Bismillahirrahmanirrahim... 
 
Ubi Rebus + Kelapa Parut + Gula


Best nyer time2 hujan makan ubi rebus kelapa nih. Paling senang nak buat. Dulu tak layan okeh dengan ubi nih..mak mentua selalu jer buat ubi rebus dengan kelapa..tapi dia gaul2 dan lenyek2 dan padatkan. Ini sempoi jer..sama macam yang jual kat kafe Kompleks D Putrajaya. Sekarang makcik tu dah tak jual..itu ler macam terngiang2 nak makan..lagi2 time hujan..macam syok jer makan.

Ini first time buat sendiri, Cik Piah (ibu) bawak balik ubi kayu dari kampung...tak tahu nak buat apa...so terjadi lah kudap-kudapan ini hehe

Resepi Ubi Rebus dan Kelapa
Ubi Kayu
Kelapa Muda Parut (putih sahaja)
Gula Pasir
Garam

Cara Membuatnya:
1) Potong ubi kayu kepada ketulan sederhana besar suapaya cepat empuk. 
2) Rebus ubi kayu sehingga empuk. Tidak perlu tambah garam di dalam air rebusan.
3) Keluarkan ubi yang dah empuk, kemudian gaulkan semua dengan bahan-bahan kering.
4) Sedap dimakan panas2.

Selamat mencuba :)


Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy