Saturday, 3 January 2015

Berhenti Kira Jumlah Kalori Makanan

Bismillahirrahmanirrahim...

 

Bagi anda yang menginginkan bentuk tubuh yang diidamkan, anda pasti membuat keputusan untuk melakukan diet dan salah satu diet yang sering dilakukan adalah dengan mengira jumlah kalori makanan. 

Melalui diet itu, anda akan memastikan jumlah kalori makanan yang diambil tidak berlebihan sehingga menyebabkan kegemukan.

Menurut penyelidikan dari Albert Einstein College of Medicine di New York, cara diet tersebut tidak tepat dan terdapat banyak faktor yang perlu diambil kira. Faktor utama ialah jumlah kalori yang perlu diambil oleh setiap orang berbeza bergantung kepada usia, jantina dan aktiviti yang dilakukan. 

Ketua penyelidik, Dr. Sean Lucan memberitahu, jika jumlah kalori yang sepatutnya diambil oleh seseorang itu berkurangan, ia boleh memberi kesan kepada kesihatan dan fungsi tubuh anda.
“Faktor lain ialah pengambilan makanan rendah kalori sedangkan makanan tersebut belum tentu rendah kalori dan berkemungkinan mengandungi zat kimia berbahaya.

“Daripada sibuk mengira jumlah kalori makanan yang akan diambil, sebaik-baiknya pilihlah jenis makanan yang benar-benar sihat. Semua jenis nutrisi serta lemak dan karbohidrat juga diperlukan oleh tubuh badan tetapi pengambilannya perlulah di dalam jumlah yang bersesuaian dan seimbang,” katanya.


Kann...dulu Ummu pun kontrol makan. Asyik makan roti jer, tapi sayur2 semua tak makan. Memang tak seimbang lah. Akhirnya sembelit, kurus tapi ada masalah kesihatan lain pulak. Tapi sekarang dah tahu macam mana nak makan makanan seimbang, kalau tak cukup melalui makan, supplemen boleh membantu.

Ini ada cadangan mereka yang berdiet/ kontrol pengambilan makan:

1) Set Vitamin Asas - Vitalea (Multivitamin) , B Complex dan Vitamin C
- Ini sesuai bagi yang terlalu mengawal pemakanan. Kekurangan vitamin dan nutrien yang diperlukan badan boleh menyebabkan sistem imun rendah, senang untuk jatuh sakit serta badan tidak dapat berfungsi dengan baik sehingga menyebabkan sesetengah fungsi badan terjejas. Contohnya macam Ummu terkena sembelit huhu...


2) Set Detox - Alfafa atau Herblax
-  Ini sesuai bagi mereka yang menjaga pemakanan tetapi sistem penghadaman/ pencernaan tidak berapa bagus. Contohnya kerap rasa kembung, angin, tidak lawas (kencing atau najis). Ini menunjukkan usus tersumbat atau kotor, Alfafa dan Herblax boleh membantu mengatasi masalah ini.

3) Set Bakar Lemak - Lecitin atau Omega
- Ini sesuai bagi mereka yang lemak-lemak tepu bermaharaja lela di dalam badan. Maksudnya kadar kolesterol masih tinggi, perut buncit yang dilapisi dengan lemak tebal..huhu. 
Lecitin dan Omega membantu untuk membakar lemak di dalama badan.


4) Set Protein - ESP atau Chinch Shake dengan 3 perisa iaitu Vanila, Coklat dan Cafe Latte. 
- Ini sesuai bagi yang berdiet dengan makanan yang mengenyangkan, rendah kalori dan rendah lemak, serta untuk mengekalkan otot supaya tidak menggeleber selepas berat badan turun.


Apa tunggu lagi. Order SEKARANG. Hanya satu klik dan anda boleh dapat merasai keberkesanan produk Shaklee.

Kalau ada yang berminat dengan supplemen di atas, boleh klik icon di bawah ni tau ->>


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=92ea7d01cd7d6245f19a2da8aa6534b4


Untuk pertanyaan lanjut boleh hubungi:
Ummu Athiyah Ismail
012-222 9578 (sms/whatsapp)
FB Moms Beauty Shoppe


Konsultansi adalah Percuma yer u'olls! Jika sudah membuat pembelian sendiri melalui link di atas, hubungi Ummu untuk keterangan lanjut tau.

Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan.

Ummu Athiyah binti Ismail
Shaklee ID (858104)
SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
Konsultansi PERCUMA diberikan.
Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Dataran Masjid Putrajaya (weekdays).
Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.
 
Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Related Posts by Categories



0 comments :

 

Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy