Friday, 17 April 2015

Cara Makan Lecitin Yang Berkesan

Bismillahirrahmanirrahim... 

Salam Jumaat semua..dah tengahari ni..Ummu lunch dengan Cinch Shake Coklat jer..sebabnya..dah makan nasi lemakss sarapan pagi tadi..makan agak tak hengat kann dengan lauk macam2. Lauk sambal tempe kentang+ telur mata goreng + ikan bilis & kacang tanah goreng dan sambal ikan bilis..banyak betul lemak tu..apa lagi..telan cepat2 Lecitin..

Nape?..meh la berkenalan dengan lecitin ini. Boleh baca kat sini 


Bagaimana Cara Makan Lecithin Shaklee Untuk Hasil Terbaik
  1. Kuantiti lecitin sehari 6 biji. 
  2. Makan lecithin 2 kali dalam sehari.
  3. Paling bagus makan 3 biji masa makan tengahari dan 3 biji lagi lepas makan malam
  4. PALING PENTING... Pastikan Lecithin diambil SELEPAS makan.

Kenapa Lecithin Shaklee Diambil Selepas Makan?

Semua orang tahu fungsi lecitin. Fungsi utama lecitin adalah untuk mencairkan/ memecahkan lemak.Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul  dan dengan cara yang betul, maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing dan menghalang obesiti.

Kebanyakan makanan mempunyai lemak sama ada yang bakar (lemak dari kulit), bergoreng, masak lemak dan lain-lain. 

  1. Apabila kita ambil lecitin selepas makan makanan yang berminyak/ berlemak, Lecitin dapat menjalankan fungsinya iaitu mengemulsi/ menguraikan secara semulajadi terhadap lemak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran. 
  2. Apabila lemak terurai dan menjadi lebih kecil, lemak mudah untuk dikeluarkan melalui najis dan tidak tersimpan di dalam badan yang kemudiannya akan menjadikan kita gemuk.

Jika ambil Lecitin sebelum makan...
  1. Kalau makan vitamin sebelum makan, enzim metabolik dalam perut terangsang.
  2. Makanan lebih cepat ditukarkan kepada tenaga. Jadi perut makin cepat lapar dan selera makan meningkat.

Jadi.. yang mana satu kawan-kawan nak ikut? Sekarang dah tahu sebab kenapa kena makan selepas makan..jadi amalkan cara yang betul barulah berkesan yer. Paling penting konsisten..

    5 Rahsia Lecithin Yang Anda Belum Tahu. Serius Rugi Kawan Kawan Tak Tahu

    1. Makanan untuk Minda Sihat. Acethylcholine dalam lecithin akan bantu kuatkan memori, fokus dan ingatan.

    • Kekurangan Acethylcholine akan menjejaskan kemampuan saraf untuk fungi tersebut.
    • Ibu bersalin akan perasan yang mereka semakin mudah lupa. Jadi sambil makan lecithin untuk pecahkan lemak dan kuruskan badan, boleh kuatkan ingatan sekali kan.
    • Takdelah terlupa hutang lamakan. Hihi. Berikan juga lecithin pada anak yang sedang belajar. Bagus untuk minda, selain makan kismis yang sunnah tu.
    • Kawan kawan yang bekerja boleh manfaatkan kelebihan ni untuk bekerja dengan lebih produktif. Semua ada dalam otak, bos pun mesti sayang lebih hehe..

    2. Bagus Untuk Kesihatan Warga Emas 
     
    • Membantu kurangkan risiko serangan stroke atau angin ahmar. Sebabnya ialah lecithin Shaklee akan cairkan kolestrol dalam salur darah dan elakkannya dari tersumbat
    • Kawan-kawan boleh hadiahkan pada mak ayah di kampung. Bagus untuk memori mereka dan elakkan dari kena serangan stroke. 
    • Harga murah je, dapat tahan 2~3bulan. Inilah masalah anda nak berbakti pada mereka. Insyaallah berkat rezeki dan gaji anda nanti.

    3. Peranan Penting Dalam Penghadaman

    • Menurut kajian, Lecithin diperlukan untuk menghasilkan ezim dalam hempedu. Enzim hempedu atau bile diperlukan untuk pecahkan molekul lemak kepada asid lemak dan glicerol yang lebih bermanfaat pada badan.
    • Bayangkan apa kesannya bila lemak tak dihadam dengan baik, makanan Malaysia terutanya orang melayu banyak santan dan minyak kan. 
    • Apa kawan kawan makan untuk sarapan tadi? Nasi lemak, lontong dan roti canai kan? Tengahari makan rendang, kari ayam dan mee kari? ..minum petang pisang goreng..ermmm

    4. Kesihatan Sel

    • Lepas terlibat dalam penghadaman lemak, Lecithin diperlukan untuk angkat dan hantar zat lemak kepada sel diseluruh badan. 
    • Sangat penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

    5. Kesihatan Jantung

    • Lemak dalam darah akan dicairkan kepada titisan kecil oleh Lecithin. Jantung anda lebih sihat.

    Ummu harap artikel tentang cara makan shaklee lecithin ni membantu kawan-kawan hidup lebih sihat. 

    Bulan ni ada promosi Lecitin tau..tinggal 10 hari jer lagi
    Promosi Lecitin Buy 6 Free 1 Sehingga 30 April 2015 Sahaja


    Boleh ker kurus dengan Lecitin..Pasti BOLEH!! klik testimoni di sini


    Untuk pertanyaan lanjut boleh hubungi:
    Ummu Athiyah Ismail
    012-222 9578 (whatsapp/telegram)
    FB Moms Beauty Shoppe


    Konsultansi adalah Percuma yer u'olls! 
    Ekslusif hanya customer yang membuat pembelian dari Ummu sahaja.
    Dapatkan pada Harga Ahli dengan berdaftar dengan Ummu sekarang untuk beli dengan Harga Penjimatan.

    Ummu Athiyah binti Ismail
    Shaklee ID (858104)
    SMS/Whatsapp 012-222 9578 untuk membuat sebarang pembelian.
    Konsultansi PERCUMA diberikan.
    Untuk dapatkan secara COD, saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Kg Sg Merab Luar, Bangi dan Sg Sekamat, Kajang dan Menara Tulus Presint 3, Putrajaya (weekdays).
    Kini anda boleh dapatkan penjimatan sehingga 20% dengan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee. Pendaftaran hanya RM65 seumur hidup dan nikmati pelbagai keistimewaan sebagai ahli Shaklee.

      Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

      Related Posts by Categories



      0 comments :

       

      Copyright © Moms Beauty Shoppe . Designed by Whitey Mommy